Μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία καλείται να πληρώσει 1,1 δις δολάρια για ελαττωματικά οχήματα κατόπιν συμβιβασμού
Μεγάλη ιαπωνική εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων καλείται να πληρώσει σε οδηγούς στις ΗΠΑ το ποσό των 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε αποζημιώσεις. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα του εξώδικου συμβιβασμού με όσους κατέθεσαν εναντίον της συλλογική αγωγή αποζημίωσης. Τα χρήματα θα καλύψουν τα έξοδα για την εγκατάσταση ενός ειδικού συστήματος πέδησης σε εκατομμύρια ελαττωματικά οχήματα και για την αποζημίωση των ιδιοκτητών των αυτοκίνητων αυτών.
Το ιστορικό της υπόθεσης που έπληξε σκληρά την εικόνα της συγκεκριμένης εταιρίας έχει ως εξής: Στα τέλη του 2009 και στις αρχές του 2010 σχεδόν εννέα εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο συγκεκριμένου μοντέλου ανακλήθηκαν στα εργαστήρια, μεταξύ άλλων, λόγω των προβλημάτων με τα πατάκια. Τα χαλιά είχαν συσχετιστεί με θανατηφόρα ατυχήματα, αφού κολλούσαν με το γκάζι, προκαλώντας έτσι ανεξέλεγκτη επιτάχυνση.
Ο αριθμός των οχημάτων λόγω του προβλήματος στο χαλάκι δαπέδου αυξήθηκε τα επόμενα χρόνια σε πάνω από δώδεκα εκατομμύρια, αν και τα περισσότερα από τα περιστατικά που αναφέρθηκαν προβλήθηκαν ως λάθος του οδηγού. Το ιστορικό της υπόθεσης που έπληξε σκληρά την εικόνα της συγκεκριμένης εταιρίας έχει ως εξής: Στα τέλη του 2009 και στις αρχές του 2010 σχεδόν εννέα εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο συγκεκριμένου μοντέλου ανακλήθηκαν στα εργαστήρια, μεταξύ άλλων, λόγω των προβλημάτων με τα πατάκια. Τα χαλιά είχαν συσχετιστεί με θανατηφόρα ατυχήματα, αφού κολλούσαν με το γκάζι, προκαλώντας έτσι ανεξέλεγκτη επιτάχυνση.
Οι ανακλήσεις έβλαψαν τη φήμη της εταιρίας σε πολύ μεγάλο βαθμό. Από τότε, η ομάδα της εταιρίας εργάζεται σκληρά για να ανακτήσει τη φήμη ως παραγωγού ασφαλών αυτοκινήτων. Ο εξωδικαστικός συμβιβασμός έσωσε την εταιρία από μια μακρά νομική διαδικασία με θυμωμένους πελάτες, οι οποίοι κάνουν λόγο για τεχνικά προβλήματα στην επιτάχυνση και όχι ότι ευθύνονται δήθεν τα πατάκια. Τα έγγραφα για την εξώδικη επίλυση υποβλήθηκαν την περασμένη Τετάρτη σε δικαστήριο των ΗΠΑ και θα πρέπει επιπλέον να εγκριθούν από έναν ομοσπονδιακό δικαστή. Αν τελικά ευοδωθεί, θα είναι ο μεγαλύτερος συμβιβασμός που αφορά σε ελαττωματικά αυτοκίνητα στην ιστορία των ΗΠΑ, δήλωσε ο δικηγόρος της αυτοκινητοβιομηχανίας. (πηγή: spiegel.de)
Σχόλια