Aποζημίωση του επιβάτη σε περίπτωση καθυστέρησης της πτήσης

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και νομολογία προβλέπεται δικαίωμα αποζημίωσης του επιβάτη σε περίπτωση καθυστέρησης της πτήσης του.
Προϋποθέσεις Αποζημίωσης: Η ισχύς των δικαιωμάτων αφορούν την αναχώρηση από την Ευρώπη με οποιονδήποτε αερομεταφορέα και την άφιξη σε έδαφος της Ευρωπαϊκής Ένωσης με αερομεταφορέα χώρας της Ένωσης (συμπεριλαμβανομένων της Ισλανδίας, της Νορβηγίας και της Ελβετίας). Σε περίπτωση καθυστέρησης που διαρκεί από 5 ώρες και πάνω, ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωση. Αν γίνει αποδεκτή η επιστροφή χρημάτων από τον επιβάτη, ο αερομεταφορέας δεν είναι υποχρεωμένος να φροντίσει για τη συνέχιση του ταξιδιού ή να παράσχει περαιτέρω βοήθεια.
Η αεροπορική εταιρία έχει υποχρέωση να ενημερώνει τους επιβάτες για τα δικαιώματά τους, αλλά και για τον λόγο της καθυστέρησης όταν αυτή διαρκεί πάνω από 2 ώρες, ή 4 ώρες αν η απόσταση της πτήσης είναι μεγαλύτερη από 3.500 χλμ.
Ποσό Αποζημίωσης: Σε  περίπτωση καθυστέρησης μεγαλύτερης από 3 ώρες, η αποζημίωση κυμαίνεται από 250 έως 600 ευρώ, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης. Συγκεκριμένα για πτήσεις εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως 1.500 χλμ η αποζημίωση είναι 250 ευρώ και για πάνω από 1.500 χλμ 400 ευρώ. Για πτήσεις μεταξύ αεροδρομίου της ΕΕ και αεροδρομίου εκτός ΕΕ έως 1.500 χλμ είναι 250 ευρώ, από 1.500 – 3.500 χλμ 400 ευρώ και για πάνω από 3.500 χλμ 600 ευρώ.
Έκτακτες Συνθήκες: Αν η αεροπορική εταιρία αποδείξει ότι η καθυστέρηση οφείλεται σε έκτακτες συνθήκες, όπως συνήθως είναι η πολύ έντονη κακοκαιρία, ο επιβάτης δεν δικαιούται αποζημίωση. Έχει όμως σε κάθε περίπτωση τη δυνατότητα επιστροφής του αντίτιμου του εισιτηρίου, της μεταφοράς στον τελικό προορισμό με άλλη πτήση το συντομότερο δυνατό αλλά και της εκ νέου κράτησης για μεταγενέστερη ημερομηνία που θα επιλέξει, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις.

Σχόλια