
“Δημοφιλέστεροι” εμπορικοί
κλάδοι, με βάση τον αριθμό των καταγγελιών που δέχτηκαν μέσα στο 2012, είναι
κατά σειρά: (α)οι Ταχυδρομικές Υπηρεσίες και Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες, (β)οι
Χρηματοπιστωτικές Υπηρεσίες (τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες), και (γ)ο
κλάδος των γενικών Καταναλωτικών Αγαθών (αυτοκίνητα/μοτοσικλέτες,
ηλεκτρικές/ηλεκτρονικές συσκευές, έπιπλα, κ.λπ.). Και οι τρεις αυτοί κλάδοι
δέχτηκαν συνολικά τα τρία τέταρτα (74,6%) των
αναφορών που συνολικά υποβλήθηκαν στον Συνήγορο του Καταναλωτή το 2012.
Η πλειονότητα των
καταγγελιών (το 43,7% ) υποβάλλονται για ζητήματα Τιμολόγησης/Χρέωσης και Είσπραξης Χρεών”,
γεγονός που αποδίδεται στην αδυναμία των πολιτών, λόγω της παρατεταμένης
οικονομικής κρίσης, να ανταποκρίνονται σε οικονομικές υποχρεώσεις σχεδόν σε
όλους τους τομείς όπου υπάρχουν χρεώσεις πάγιας μορφής (π.χ. δόσεις τραπεζικών
δανείων, πιστωτικών καρτών και διδάκτρων, λογαριασμούς τηλεφώνου-ρεύματος,
κ.λπ.)
Σε ό,τι αφορά την
αποτελεσματικότητα του εξωδικαστικού σκέλους του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά,
τα στοιχεία του 2012 δείχνουν ότι η στάση των πιστωτών
δεν έχει αλλάξει σε σχέση με πέρυσι, δεδομένου ότι εξακολουθούν να εμφανίζουν καθολικά αρνητική στάση απέναντι στο ενδεχόμενο εξωδικαστικού συμβιβασμού με τους οφειλέτες-καταναλωτές.(synigoroskatanaloti.gr)
Σχόλια