Τέσσερις ανυπόφοροι τύποι Δικηγόρων και πως να τους χειριστείτε

Ένα ενδιαφέρον άρθρο για τους τέσσερις ανυπόφορους τύπους δικηγόρων και με συμβουλές για το πώς θα τους χειριστούν οι «άτυχοι» συνάδελφοί τους, δημοσίευσε πρόσφατα η ιστοσελίδα “Law Firm Suites”. Το άρθρο αναφέρει: «Μάθετε πώς να ανέχεστε συγκεκριμένους δικηγόρους που μπορεί να συναντήσετε στην καριέρα σας έτσι ώστε να μπορείτε να συνεχίσετε την επαγγελματική σας σχέση. Είναι αλήθεια ότι οι
Δικηγόροι σχετίζονται εύκολα μεταξύ τους λόγω των κοινών τους ενδιαφερόντων. Ωστόσο, εάν εργάζεστε σε μεγάλη δικηγορική εταιρεία ή έχετε το δικό σας γραφείο, είναι πιθανό να συναντήσετε κάποιους που δεν συμπαθείτε. Μερικές φορές είναι δύσκολο να τα πηγαίνετε καλά με τους άλλους και δεν χρειάζεται να αισθάνεστε τύψεις γι αυτό».
Ο συντάκτης του άρθρου διακρίνει 4 βασικές κατηγορίες ανυπόφορων δικηγόρων και αντίστοιχους προτεινόμενους τρόπους αντιμετώπισης:
1. Ο ενοχλητικός τύπος Δικηγόρου που σε αποσπά και δεν σε αφήνει να δουλέψεις: Κάνει προσωπικά τηλεφωνήματα μιλώντας πολύ δυνατά, συνεχώς μιλάει και γελάει με συναδέλφους δίπλα σου ή σε διακόπτει από τη δουλειά σου και σου πιάνει την κουβέντα σε ακατάλληλες στιγμές. 
Τρόπος αντιμετώπισης: Καταρχάς οπλιστείτε με υπομονή! Ίσως δεν καταλαβαίνουν πόσο ενοχλητικοί γίνονται και δεν αντιλαμβάνονται τη συμπεριφορά τους. Εάν τους το επισημάνετε, ενδέχεται να ζητήσουν συγνώμη. Η επικοινωνία μαζί τους ώστε να αντιληφθούν αυτό που κάνουν είναι το κλειδί. Κάντε το με ένα φιλικό, ευγενικό τρόπο και μην τους αφήσετε να καταλάβουν πόσο έχετε εκνευριστεί. Παραμείνετε ήρεμοι και επιλέξτε προσεκτικά αυτά που θα τους πείτε. Οι άνθρωποι αντιδρούν αρνητικά σε ένα επιθετικό τόνο. Εάν είναι λογικοί, θα αντιδράσουν σωστά.
2. Ο τύπος του αναξιόπιστου Δικηγόρου: Έχετε αφιερώσει πολύτιμο χρόνο στο να συμβουλεύετε συναδέλφους σας σε νομικά θέματα, να ανταλλάσσετε νομικά επιχειρήματα και να προσπαθείτε να αναπτύξετε μια σωστή και αξιόπιστη επαγγελματική συνεργασία. Ο συγκριμένος τύπος δεν συμπεριφέρεται με τον ίδιο τρόπο, δεν θέλει να ανταλλάξει μαζί σας νομικές απόψεις, δεν επιθυμεί την επαγγελματική συναναστροφή ή σας λέει ότι θα σας εμπιστευτεί υποθέσεις ή θα σας προτείνει σε πελάτες, χωρίς ποτέ να το κάνει. 
Πώς να το διαχειριστείτε: Πρώτα απ’ όλα μην το πάρετε προσωπικά. Μπορεί απλά να έχει πρόβλημα διαχείρισης των οργανωτικών του ικανοτήτων ή να τον απασχολούν προσωπικά θέματα. Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να τους δείξετε ότι εσείς προσπαθείτε και επιδεικνύετε κάθε καλή πρόθεση για αξιόπιστη επαγγελματική συνεργασία. Εάν είναι δύσκολη η επικοινωνία, πάρτε τις αποστάσεις σας. Η απομάκρυνση σας από αυτούς αποτελεί δική τους απώλεια και τους αξίζει εφόσον δεν ήταν διατεθειμένοι να κάνουν κάτι γι αυτό.
3. Ο τύπος του ανασφαλή Δικηγόρου: Ο συγκεκριμένος τύπος Δικηγόρου μιλάει μόνο για τον εαυτό του και ποτέ δεν ρωτάει κάτι για τους άλλους. Πάντα επαίρονται για τα κατορθώματα και τις επιτυχίες τους και μιλάνε μόνο γι αυτά όλο περηφάνια. Είναι εξουθενωτικό να μιλάς μαζί τους γιατί είναι συνεχώς απασχολημένοι με το να αυτό-επιβεβαιώνονται. Δεν μπορεί κάποιος να συνεργαστεί μαζί τους γιατί ασχολούνται μόνο με τον εαυτό τους. 
Πως αντιμετωπίζονται: Η ανασφάλεια είναι κάτι που μπορεί να παρασύρει πολλούς και οι περισσότεροι μπορούν να το αντιληφθούν γιατί τους έχει επηρεάσει σε κάποια στιγμή της ζωής τους. Είναι απολύτως κατανοητό να σας εκνευρίζουν αφόρητα αυτοί οι ανυπόφοροι ανασφαλείς συνάδελφοι σας αλλά είναι εξίσου πιθανό αυτό να μετριαστεί με την πάροδο του χρόνου. Μόλις σας γνωρίσουν καλύτερα, οι ανασφαλείς αρχίζουν να αισθάνονται περισσότερο ασφαλείς και αισθάνονται μικρότερη πίεση στο να συνεχίσουν να συμπεριφέρονται όπως στην αρχή.
4. Ο τύπος του Δικηγόρου που δεν γνωρίζει από όρια: Είστε πρόθυμοι να αφιερώσετε τον χρόνο σας και να βοηθήσετε τους συναδέλφους σας στο χειρισμό των υποθέσεών τους. Ακόμα και να γίνετε ο μέντορας τους. Ωστόσο, δεν έχετε άπλετο χρόνο για να τους αφιερώσετε στην επαγγελματική σας αυτή σχέση. Ο εν λόγω τύπος Δικηγόρου έχει την κακή συνήθεια να ζητάει πάρα πολλά. Έρχονται συνεχώς να σας ρωτήσουν το παραμικρό και δεν μπορούν να αποφασίσουν για τίποτα, εάν προηγουμένως δεν σας συμβουλευτούν. Ειλικρινά έχετε κάθε καλή πρόθεση αλλά δεν είναι δυνατόν να αφιερώνετε όλο τον χρόνο σας στο να τους δίνετε διαρκώς επαγγελματικές συμβουλές. Δεν σέβονται τα όρια σας και θέλουν να είστε συνέχεια διαθέσιμοι γι αυτούς. 
Πώς να τους αντιμετωπίσετε: Δείξτε συμπάθεια για το άγχος και την ανασφάλεια που νιώθουν στο ξεκίνημά τους ως Δικηγόροι. Δεν μπορείτε να επιτρέψετε να συνεχιστεί αυτό ακόμα και εάν οι ίδιοι δεν αντιλαμβάνονται το πώς συμπεριφέρονται. Μιλήστε τους ειλικρινά για το πόσο απασχολημένοι είστε με τις δικές σας υποθέσεις. Πείτε τους ότι είστε πρόθυμοι να τους βοηθήσετε όταν θα έχετε χρόνο. Κανονίστε συναντήσεις μαζί τους μια ή δύο φορές το μήνα όταν θα έχετε χρόνο. Μπορούν να σας στείλουν και ηλεκτρονικά (στο email σας) τις απορίες τους, ώστε να τους απαντήσετε μόλις έχετε χρόνο. Γνωρίστε τους σε περισσότερους συναδέλφους σας ώστε να έχουν περισσότερους να συμβουλεύονται. Αντισταθείτε στην επιθυμία σας να τους πείτε απλά «Δεν ξέρω» και να τους αποφύγετε. Δεν θέλετε να καταστρέφετε επαγγελματικές σχέσεις και γνωριμίες, ιδίως όταν έχετε αφιερώσει χρόνο σε αυτές.
Εν κατακλείδι, καταλήγει το άρθρο, δεν χρειάζεται να είστε κολλητοί φίλοι με κάποιους για να έχετε μια σωστή επαγγελματική συνεργασία. Το καλύτερο είναι να μπορείτε να τους διαχειρίζεστε και να διατηρείτε μια ευχάριστη ατμόσφαιρα, εφόσον αυτό είναι εφικτό.
(πηγή: lawfirmsuites.com, επιμέλεια: Έφη Θωμά, δικηγόρος)

Σχόλια