πειθαρχικές αποφάσεις που επιβάλλουν την ποινή της οριστικής παύσης ή του υποβιβασμού. Το αρμόδιο διοικητικό εφετείο μπορεί, ύστερα από αίτηση του προσφεύγοντος, με απόφαση του να αναστείλει την εκτέλεση της πειθαρχικής απόφασης, εφόσον πιθανολογείται ανεπανόρθωτη βλάβη του προσφεύγοντος ή ευδοκίμηση της προσφυγής, εκτός εάν λόγοι δημοσίου συμφέροντος αποκλείουν τη χορήγηση της αναστολής. Στην περίπτωση χορήγησης αναστολής, η εκδίκαση της προσφυγής γίνεται μέσα σε προθεσμία οκτώ (8) μηνών από τη χορήγηση της, άλλως η χορηγηθείσα αναστολή εκτέλεσης της πειθαρχικής απόφασης παύει να ισχύει».
Η απόφαση 910/2012 του ΣτΕ (Γ’τμήμα) είχε κρίνει ότι το
άρθρο 142 παρ. 5 του ν. 3528/2007, που έχει ως συνέπεια την απόλυση μονίμων
υπαλλήλων πριν να εκδοθεί από το Δικαστήριο απόφαση επί της προσφυγής,
αντίκειται στο άρθρο 103 παρ. 4 του Συντάγματος και είχε παραπέμψει στην
Ολομέλεια.
Η πρόσφατη απόφαση 3369/2015 ΣτΕ (Ολομέλεια) έκρινε ότι από
το άρθρο 103 παρ 4 Σ δεν δύναται να συναχθεί ότι κατά την διάρκεια της
προθεσμίας ασκήσεως της προσφυγής καθώς και η άσκηση αυτής, κατά των αποφάσεων
των υπηρεσιακών συμβουλίων για τον υποβιβασμό ή την οριστική παύση δημόσιων
υπαλλήλων, αναστέλλεται η εκτέλεση των αποφάσεων των υπηρεσιακών συμβουλίων,
ώστε να κωλύεται η λύση της υπαλληλικής σχέσης των υπαλλήλων μέχρι την
δημοσίευση της αποφάσεως του ΣτΕ επί της ασκηθείσης προσφυγής. Απόκειται
συνεπώς στον κοινό νομοθέτη, κατά το Σύνταγμα, να ορίσει εάν η προθεσμία
άσκησης του ενδίκου βοηθήματος της προσφυγής, καθώς και η άσκησή της έχουν
ανασταλτικό αποτέλεσμα. Επομένως, εάν ο κοινός νομοθέτης θεσπίσει ρύθμιση, κατά
την οποία η προθεσμία άσκησης της προσφυγής καθώς και η άσκηση της προσφυγής
δεν έχουν ή έχουν περιορισμένο χρονικά ανασταλτικό αποτέλεσμα, ή σε περίπτωση
σιωπής αυτού, ο ενδιαφερόμενος έχει την, κατά την γενικώς ισχύουσα νομοθεσία,
προσωρινή δικαστική προστασία κατά της πράξεως της αρμόδιας κρατικής αρχής ή
αρχής ΝΠΔΔ. Εν όψει των ανωτέρω, το άρθρο 142 παρ 5 ν 3528/07 δεν αντίκειται
στο Σύνταγμα.
Σχόλια