Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έκρινε
–κατόπιν σχετικών καταγγελιών κατά των εταιρειών του Ομίλου ΟΤΕ– ότι για την
πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων με σκοπό την προώθηση προϊόντων ή/και
υπηρεσιών δεν θα πρέπει να πραγματοποιείται εξ αρχής καταγραφή των εν λόγω
κλήσεων, αφού μια τέτοια επεξεργασία δεν εμπίπτει στη διάταξη του άρ. 4 παρ. 3
του ν. 3471/2006.
Με τη διάταξη αυτή επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση, η καταγραφή
μιας συνομιλίας επαγγελματικού χαρακτήρα, μόνο όταν είναι αναγκαίο να
αποδεικνύεται ότι η συγκεκριμένη συνομιλία έλαβε χώρα και είχε συγκεκριμένο
περιεχόμενο και όχι γενικά σε κάθε περίπτωση επικοινωνίας επαγγελματικού
χαρακτήρα.
Συνεπώς, νόμιμο είναι να καταγράφονται πράξεις που αποτελούν
συναλλαγή ή έστω προκαταρκτικό τμήμα συναλλαγής, όπως για παράδειγμα το γεγονός
της αποδοχής από έναν συνδρομητή συγκεκριμένης προσφοράς.
Αντίθετα, κλήσεις που πραγματοποιούνται για σκοπό προώθησης
προϊόντων ή/και υπηρεσιών, ακόμα κι αν πρόκειται για κλήσεις προς συνδρομητή (πελάτη)
του υπευθύνου επεξεργασίας, δεν εντάσσονται στις περιπτώσεις στις οποίες
αναφέρεται η ως άνω διάταξη. Δείτε
την απόφαση 73/2017 εδώ
Σχόλια