Πολίτες ζήτησαν τη µεσολάβηση του Συνηγόρου του Πολίτη,
διαµαρτυρόµενοι για την επιβολή από την ∆ΕΗ ΑΕ αδικαιολόγητων χρεώσεων παροχής
ηλεκτρικής ενέργειας. Οι πολίτες διαµαρτύρονταν: -για χρεώσεις διαφοροποιηµένες
από τις καταγεγραµµένες καταµετρήσεις, -για αχρεωστήτως καταβληθείσα
αναπροσαρµογή προκαταβολής έναντι κατανάλωσης σε δικαιούχο κοινωνικού οικιακού
τιµολογίου και -για εσφαλµένη χρέωση κατανάλωσης λόγω βλάβης σε µετρητή διπλής
εγγραφής (νυχτερινό τιµολόγιο).
Ειδικότερα, στη µία περίπτωση, παρατηρήθηκε ότι
η διαφοροποίηση ανάµεσα στις χρεώσεις που αναφέρονταν στους λογαριασµούς της
∆ΕΗ ΑΕ και στις πραγµατικές καταναλώσεις οφειλόταν στη µη λήψη µέτρησης επί
ενάµισι έτος.
Στην άλλη περίπτωση, η ∆ΕΗ ΑΕ επέβαλε σε πολίτη χρέωση
αναπροσαρµογής προκαταβολής έναντι κατανάλωσης (εγγύηση διακοπής ρεύµατος), για
διακοπή που όµως δεν είχε πραγµατοποιηθεί, λόγω του ότι ο πολίτης ήταν
δικαιούχος κοινωνικού οικιακού τιµολογίου. Στην τρίτη περίπτωση, ο πολίτης
χρεωνόταν µε τιµολόγιο ηµερήσιας χρέωσης (κανονικό) για κιλοβατώρες που
καταναλώνονταν στο ωράριο χαµηλής χρέωσης (νυχτερινό), λόγω βλάβης του µετρητή.
Ο Συνήγορος του Πολίτη ζήτησε εγγράφως από την ∆ΕΗ ΑΕ την επανεξέταση των
λογαριασµών, την αιτιολόγηση των χρεώσεων, την αναµόρφωση των οφειλών και την
ακύρωση των λογαριασµών. Μετά την παρέµβαση του Συνηγόρου, η ∆ΕΗ ΑΕ προέβη στις
απαραίτητες διορθώσεις.
Στην πρώτη περίπτωση, η ∆ΕΗ ΑΕ έκανε νέα τιµολόγηση από
την οποία προέκυψε πιστωτική διαφορά η οποία επεστράφη στον πολίτη. Στην
δεύτερη περίπτωση, διαγράφηκε η οφειλή από το λογαριασµό του δικαιούχου κοινωνικού
οικιακού τιµολογίου, καθώς αποδείχτηκε ότι το ποσό είχε εσφαλµένα χρεωθεί στον
πολίτη αυτόµατα µέσω του µηχανογραφικού συστήµατος. Στην τρίτη περίπτωση, η
βλάβη του διπλού µετρητή επιδιορθώθηκε, η οφειλή επαναϋπολογίστηκε και ο
πολίτης έλαβε νέο διορθωτικό λογαριασµό.(Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη: Ιωάννης
Π. Σαγιάς Ειδική επιστήµονας: Αθηνά Κουτρουµάνη)
Δείτε εδώ τη Διοικητική ανταπόκριση
Σχόλια