ΙΙ. Κατά την γνώμη του υπογράφοντος σε ορισμένα σημεία η ΚΥΑ ήδη κείται ΕΚΤΟΣ νομοθετικής εξουσιοδότησης του άρ. 122Α ΚΠολΔ, ενώ πιθανολογείται με μεγάλη δόση βεβαιότητας ότι θα δημιουργήσει ασάφειες και αμφισβητήσεις με συνέπειες επί του υποστατού, του παραδεκτού, του νόμιμου και του βάσιμου πολλών δικονομικών ενεργειών και ζητήματα στην ασφάλεια των συναλλαγών. Ετσι μπορούμε να αναφέρουμε την οφθαλμοφανή αντίφαση της καθιέρωσης της ηλεκτρονικής επίδοσης με την ταυτόχρονη διατήρηση της κατά ... τόπο αρμοδιότητας των Δικαστικών Επιμελητών μόνο και μόνο για την απηρχαιωμένη προστασία του "κλειστού" επαγγέλματος, την ανεδαφική και εκτός πραγματικότητας σημερινή κοστολόγηση των επιδόσεων, αφού προφανώς η χιλιομετρική κοστολόγηση, αλλάζει, εάν δεν καταργείται. Περαιτέρω ας αναφερθεί ότι δεν υπάρχει πρόνοια περί του τι μέλλει γενέσθαι μετά την παρέλευση του 24ώρου και της κατά μία ημέρα παράτασης των δικονομικών προθεσμιών κατ'άρ. 122Α ΚΠολΔ στις περιπτώσεις επίδοσης (ι) μετά το ωράριο λειτουργίας των Δημοσίων Υπηρεσιών, (ιι) επίδοσης προ εορτών, αργιών, (ιιι) επίδοσης τις Παρασκευές εν όψει Σαββατοκύριακου,[παρά την πρόβλεψη στο άρ. 6 παρ. 4 ΚΥΑ ότι οι κατά Νόμον εξαιρετέες ημέρες αφαιρούνται], (iv) επίδοσης στις περιπτώσεις Προσωρινών Διαταγών και Κλήσεων παράστασης εντός 12 ή 24 ωρών ή Κλήσεων σε Ενορκες Βεβαιώσεις, επίδοσης κατεπειγουσών Προσφυγών επί κατάρτισης Δημοσίων Συμβάσεων κτλ.. Στην πράξη επομένως θα αποδειχθεί ότι η πρόβλεψη του άρ. 122Α παρ. 8 ΚΠολΔ περί του ότι οι δικονομικές προθεσμίες παρατείνονται κατά μία (1) ημέρα δεν προσφέρει και κάτι σημαντικό ως προς την προστασία των συμφερόντων των διαδίκων, αφού οι προθεσμίες ενέργειας δεν περιλαμβάνονται στην νομοθετική παράταση.
ΙΙΙ. Και σαν να μην έφθαναν όλα αυτά οι πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες έρχονται μάλλον να περιπλέξουν τα πράγματα. Από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη αναρτήθηκε προς διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου για την ψηφιοποίηση των επιδόσεων εγγράφων και δικογράφων και την αποδέσμευση της Ελληνικής Αστυνομίας από την διενέργεια αυτών, αλλά και για την τροποποίηση των κοινοποιήσεων κατ'άρ. 155-157 ΚΠοινΔ, ενώ από το Υπουργείο Δικαιοσύνης η αντίστοιχη πρωτοβουλία αφορά την Δικαστική Αστυνομία και τις αρμοδιότητες αυτής.Από αμφότερες τις πρωτοβουλίες αναμένονται επιπτώσεις και στο ρυθμιστικό πεδίο της ΚΥΑ.
Καλή η ψηφιακή εποχή της Χώρας μας, αλλά μήπως να είμαστε περισσότερο οργανωτικοί και μεθοδικοί, αφού καυχώμαστε για το "επιτελικό κράτος" μας;
Δείτε την αρθρογραφία του Ιωάννη Ελ. Κυμιωνή εδώ
*Ο Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής είναι Δικηγόρος ΔΣΑ - Εμμισθος Δικηγόρος Τμήματος Δικαστηρίων ΔΝΥ ΔΥΠΑ,LL.M., LL.M., ΥΔ Παντείου Πανεπιστημίου, [ioanniskymionis@yahoo.gr]
Σχόλια